Wednesday, August 19, 2009

::Tanda2 Mengidam::


Dah nak puasa ni...naluri hati serta nafsu makan yg bergelora mula kuasai aku..

List yg aku nak makan (harap2 mak baca hati aku) :

1. Cencaru sumbat - the most best

2. Ikan masak steam (stim...bukan ikan tu stim okai)

3. Sambal tumis sotong - juga best

4. Rendang Ayam - agak susah, tapi nak!

5. Telur Cicah Air Asam - utk sahur

6. Sambal Spring

7. Lempung/paru sambal - uhhh....dap..dap

P/S: Harap2 dapat la aku makan sebelum kebulur balik KL ni. Sbb makcik2 bazar ramadhan takkan dapat penuhi selera aku. korang suka apa paling special?

12 Comments:

Paan Ovrtd said...

Tak dapat laa...mak you ada kat umah sewa I ni ha. Dia kata dah bosan ngan anak dara dia. Ahahahahahaha!

I_Hate_Lolipop said...

Paan: what??? jap.*call mak. "mak still kat tilawah al quran ke?..owh ok"..Penipu.never la my mom nk tinggal mcm tu je anaknya.

Hedayat said...

makan makan makan ... hmmm

wenk said...

ko wat list n tampal kat dapur...cnfirm dpt rasa semua tu..uhu

~best kalo dapat makan ciken chop sauce mushroom + awek temankan :P

I_Hate_Lolipop said...

dayat : ala..suka marah aku nk makan.k fine!

ugly duck: x muat dah penuh fridge magnet.kalau tampal kat bawah...sure mak aku buat x kisah je.blah la..mentang2 ada awek.nanti aku pun nk blagak gak!

j4l4k said...

Sambal spring tue ape? Xpenah dengor la...

:: Lya Zara :: said...

omaigod.
ko buat aku kecur airliur teringat sambal tumis sotong mak aku!
dem.
ko jahat.

I_Hate_Lolipop said...

j4l4k : kalau tak silap..dia daging tapi mcm lemak skit kot..part of body lembu.

Liya: ko balik la sg.siput, ajak tunang ko makan bersama, sahur bersama...

zan xray said...

aku pong suka cengcaru sumbat ngan rendang ayam.
tapi bulan puasa kali ni nak makan ala kadar jer.janji mengeyangkan.Ikan cengcaru kalau kat bazar ramadhan mau sekor RM2.50 ke RM3 kot

Solehah said...

sedapnya makanan dalam list tu..

Lee said...

Lady, I too love coffee, but must be iced coffee.
Mesti minum at least lima a day.
First thing pagi, last thing sebelum tidur. Kalu tidak, ta'boleh tidur, ha ha.

Takingthis opportunity to wish you and all at home, selamat menjalankan ibadah puasa dengan penuh tabah dan kesyukuran.

You keep well, and keep a song in your heart, Lee.

('',)MiSs mRs.SaMsOL said...

hahahah syg....amboi ngidam heheheh aku dah masak 2 atau 3 menu dalam list ko heheheh sdap!!!!