Wednesday, September 1, 2010

Pegang BABI tak dosa la woi !


Ingat lagi tak isu budak veterinar pegang babi. Seperti biasa aku si budak lawat2 youtube telah ter-click isu ---> PEREMPUAN TUDUNG PEGANG BABI .

Yes, memang isu ni dah lama, tapi bukan tu yang aku nak cakap, isu sekarang ni;
Melayu Tak Matang.

Mengapa selalu orang Melayu asal cakap hal agama je, emosi tak tentu pasal. Apa yang dia marah sangat dengan pompuan tu aku pun tak tahu, adakah bekas kekasih??

P/S: Aku suka ayat budak cina tu, memang kena dengan batang hidung orang Melayu. Selamat Berpuasa...aku rindu bonda :(

22 Comments:

Verdict said...

jawapan bijak!

Verdict said...

jawapan bijak!

[z@ck] said...

erm..isu sensitif ni..ilmu agama aku tak banyak.tapi yang aku tahu selagi tak terkena air liur babi, tak kena samak dan its ok.correct me if i'm wrong

th13teen said...

bese la tuh, kononnye diorg islamic la, but then cube check how islamic they are... silap2 setahun solat dua kali je iaitu time raya....if diorg btol2 defend islam, diorg x kan mencarut, memaki x tentu hala....

zan xray said...

aku pun ambil pendekatan sama lah. takut salah cakap.
Tapi pd pendapat aku kalau ada pilihan lain mcm ada doktor atau bangsa lain patutnya orang tu buat dulu.kena tolak ansur lah kan.

kalau dah tak ada pilihan dah memang kerja, boleh samak mcm doktor2 veterina Islam tu sll buat.

Anisa said...

hoho
amik sebijik kenaaaa

emo sgt eyk

Raja Fiqri Fauwaz said...

Heh! Ade ke. Hmm...

I_Hate_Lolipop said...

fiq: sebijak tupai yg melompat.

zack: mufti dah jawab hal ni ... not a big issue, tapi manusia yg fanatik dan ortodoks x cukup ilmu anggap pegang babi berdosa.

th13teen: yes..kamu sgt betui.

anisa: emo tapi diri sendiri x betui.

raja: ada....

::FAIZ:: said...

kena... hahahaha

wenk said...

kebanyakkan orang melayu hanya pandai bercakap...tak fikir apa yang dicakapkan

Fuz said...

melayu cepat melenting.
untuk alert dengan isu2 agama itu bonus. tapi kalau komen tak tentu pasal itu mengarut.

Days said...

marah mbabi buta.tu mmg sikap dr dr zmn jahiliyah xleh lupe.smart sungguh jawapan budak cina tu.sgt bijak!

hamzah ian said...

hahahahha... woooohooooo

Cikbelog said...

kenapa la dia tak pikir macam dak cina tu..








kadang2 tepikir jugak..baik pegang babi yang buleh disamak daripada duk pegang pasangan bukan muhrim pastu buat anak and then bunuh anak tersebut..lallalaaa~~ emokah saya? hekk..harap maaf :)

I_Hate_Lolipop said...

faiz: kan...hahaha

wenk: org melayu sangat purba sekarang ni...pemikiran ke belakang tp negara kehadapan.

peminat katie: tu la pasal, nak marah tapi x matang. gaya ckp mcm x bersunat.

days: kan...aku suka jawapan dia..sgt best.mantap.

hamzah: kau dah kenapa???

dunspeak: bukan emo, kau bercakap hal yg benar.

Daffodil D said...

Pernah dengar jugak pasal ni. N rasa gambar tu pernah masuk mustika. setahu D, x salah pegang sebab niat dia pun nak merawat (veterinar). Cuma, tak silap D la kan, silapnya bila dia tgkp gmbr dgn binatang tu (babi) & tunjuk betapa happy nya dia. D x rasa benda tu wajar. Well, pendapat je la. Sebab kita pun dilarang menimbulkan syak wasangka orang, so better elakkan la. kan? :)


peace. Selamat hari raya. Nak hadiah lollipop x? mesti tanak sbb ko xske lollipop kan?ha ha :P

I_Hate_Lolipop said...

yerp. apa ko ckp betui.cuma yg menyebarkan gambar ni yg tak bagus. x baik mengaibkan org.

hahahahaha..aku nak big apple donuts leh?

Daffodil D said...

big apple je la, big apple dan donuts tader. ha ha. Area Skudai ni ade dunkin donuts je. bley tak? :P


ps : takut jadi isu pulak kalau aku cakap Skudai tader big apple donuts. :P

I_Hate_Lolipop said...

hahaha...isu tu sungguh lawak. lagipun yg minah tu beria kutuk lebih2 kenapa.haih.

p.s: search outlets big apple kat skudai ada x..bukak tenet dulu jgn kutuk lagi.

j4l4k said...

Melayu glokal mmg mcm tue...

Drunbella Khoo said...

rasanya selagi permukaan tangan kita and kulit babi tu kering, kita tak payah samak.
itu apa yg i paham laaa.
yg jadi haram bila kita makan.
samak bila samada kita atau babi tu berkeadaan basah atau lembap.
kalau salah mintak maaf la yaaa.

I_Hate_Lolipop said...

yerp.....correct :)