Tuesday, October 2, 2012

Kawan Masa 'Gampang'



Hi,

Kehadapan sahabat.

Terima kasih kerana pernah menjadi sahabat. Akhirnya apa mak aku cakap dulu jadi juga dalam idop ni.

Ayat mak yg aku rasa mcm tak leh blah masa aku muda dulu:

"Toksah la dok sibuk dgn kawan, kawan ni sat sat ja. Nanti lama2 putuih kawan, dengki, gaduh dok tarik2 rambut mcm dalam tivi tu"

Satu pesan aku kepada kamu wahai sahabat, " Tidak masuk syurga kepada mereka yang memutuskan silaturrahim". Sekadar renungan kita bersama. Aku xnak guna pepatah Indonesia "Sahabat Masa Gampang, Gampang aja Dicari", sbb kalau translate melayu aku anggap ko teruk sgt. Btw, hentikanlah persengketaan ini sbb kita semakin tua.


Yang benar,

Sahabatmu

------------------------------------------------------------------------------------

P/S: Dulu mak sedara aku cakap "Hangpa toksah dok pulun sgt tgk Doraemon tu, hangpa dah besar nanti dan kheja tgk la sampai julin biji mata". Adik beradik aku siap menjawab "Dah besar mana ada Doraemon dah". DANGG!! umur aku dah 26, and abg aku yg menjawab tu dah 30 still ada lagi Doraemon. Hahaha. Dengarlah cakap orang tua, mereka pandai mentafsir masa depan.

1 Comments:

Anonymous said...

j4l4k - gampang dicari gambang dibutuhi...kawan oh kawan